Balorama inddeler corporate film i 4 kategorier.

BRANDING FILM
Formålet med branding film er, at fortælle om virksomhedens DNA, gennem historie, produkter og medarbejdere. Filmens formål er at skabe opmærksomhed, forståelse og indsigt.
Branding filmen danner baggrund for design, “storytelling”, visuelt koncept og samlet “air look”.

KORT FILM
Formålet med kort filmen er, at skabe forståelse, og faktuelle beskrivelser omkring opgaver og aktiviteter i virksomheden.
Kort filmen er bygget op omkring 3-4 historier med interviews, understøttende billeder og grafik.
Formatet er i reportagestil, som kan produceres med kort varsel. Som udgangspunkt vil der være en journalistisk tilgang i fortællestil, hvor involverede parter fortæller om egne oplevelser.

REKLAME FILM
Formålet med reklame film er, at skabe en tydelig og let forståelig historie om virksomhedens udvalgte produkter, ydelser og services.

EMPLOYER BRANDING FILM
Filmen brander virksomheden som en attraktiv arbejdsplads, der har spændende arbejdsopgaver, gode arbejdsforhold og mulighed for karrierer og udvikling.
Employer branding filmen bygges op omkring interviews med medarbejdere og ledere i virksomheden, og understøttes med billeder fra spændende arbejdsopgaver og situationer.